Customer Journey optimalisatie

Customer Journey optimalisatie

De Customer Journey is de spreekwoordelijke reis die een consument aflegt; voor, tijdens en na de aankoop van een product of een dienst.  De reis bestaat uit verschillende ‘touch points’ (momenten waarin de klant in aanraking komt met de organisatie die het product aanbiedt). Voor organisaties in de bouwsector is de Customer Journey erg belangrijk, het traject die opdrachtgevers afleggen is namelijk lang en intensief, tijdens de reis ontvangt de opdrachtgever veel informatie en moet er veel informatie aangeleverd worden.

Customer Journey optimalisatie
De voornaamste reden om als bedrijf de Customer Journey te willen optimaliseren is om de klantbeleving te vergroten. Dit om de klanttevredenheid te vergroten en om zoveel mogelijk promotors te creëren. Onder promotors verstaan we alle klanten die een positieve aanbeveling doen over een bedrijf of product.

Andere redenen om de Customer Journey te optimaliseren zijn bijvoorbeeld;

  • Efficiënter communiceren
  • Consistentie creëren in communicatie
  • Effectiever communiceren
  • Hogere conversie van prospect naar klant.

Bekijk hier een voorbeeld case

Blijf op de hoogte en meld je aan voor onze nieuwsbrief